Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ÉVFOLYAM KIRÁNDULÁS
Lezárt szavazások
 
Statisztika:)
Indulás: 2006-11-25
 
Egysoros

[dt]
 
franticfox.atw.hu

 
dbenyo.extra.hu

 
spss gyakorló

Statisztikai teszteknél a szignifikancia-szint legyen alfa = 0,05. 

Olvassuk be a FELMÉRÉS adatállományt! 

1. Többszörös lineáris regresszióval állapítsuk meg, hogyan hatnak az ISKOLA, APAISK, ANYAISK, KOR változók a STÁTUSZ változóra. Értelmezzük a kapott eredményt!

Melyik statisztikára (szignifikancia-értékre) alapoztuk a válaszainkat? 
 

→Analyze

→Regression

→Linear 

  1. Melyik független változóknak van szignifikáns hatásuk?

    H-null: nincs szignifikáns hatás

    (szig < ALFA, akkor H-null elvetve

    szig > ALFA, akkor H-null megtartva)

      egy változóra hogyan hat több változó? 

          Dependent  (függő változó) 

      STÁTUSZ

  

          Method: Enter/Backward 

           Independent 

    ISKOLA

    APAISK

    ANYAISK

    KOR

 

Coeffitients táblázatot nézzük

A 3. modellt, tehát az  uccsó sort  - eze belül is a Sign-t. 

Döntés: Sign    alfa    kapcsolata 

Egyenlet: Y(kalap) = bx + c

Standardizáltban: B oszlopot nézzük. 

Y= 2,55x1 + 0,124x2 + 4,385

       Iskola         kor         konstans 
 

Függő/Magyarázó változó/dependent: STÁTUSZ

      Független/magyarázott/independent: másik négy

      (method /változószelektálás módszerei:

         enter:   egyszerre minden változó belép a modellbe

            forward:  egyesével lépteti be a magyarázó változókat

            backward:  utólag kidobálja a nem szignifikáns változókat) 

Coefficients tábla: azoknak van szignifikáns hatásuk, melyeknek a szignifikancia-értékük kisebb, mint 0,05. Ezekben az esetekben H-nullt elvetjük, tehát szignifikáns a hatása az elvégzett osztályok számának és az életkornak. 

  1. A szignifikáns változók egymáshoz viszonyítva mennyire fontosak a regresszió szempontjából?

    Az elvégzett osztályok száma fontosabb, mint az életkor mert annak nagyobb a BETA-ja (Coefficients tábla). 
     

Beta oszlopot kell nézni, ahol Beta értéke a legnagyobb.

Uccsó sorban: az elvégzett osztályok száma, mert Beta= 0,531 
 

  1. A független változók a függő változó szórásnégyzetének hány %-át magyarázzák meg?

    27,2 %-át (Modell Summary: R Square = 0,272, ezt szorozzuk 100-zal) HA több érték van, akkor az alsót kell nézni! 

Model Summary táblázatot nézzük. Az Rértékét. Ez= 0,272  , tehát 27,2 %-át magyarázzák meg ! 

Olvassuk be a JAZZ adatállományt! 

2. A) Határozzuk meg, hogy a változók között hol találunk lineáris kapcsolatot? 

   →Analyze 

   →Correlate 

   →Bivariate, 
 

             Variables: 

      Népzene

      Operett

      Pop

 

    Kipipálni: Pearson 

  1. Milyen statisztikát használunk: Pearson statisztika (korreláció)
 

    R-statisztikát! 

    Correlation táblázatot nézni! 

    Itt midegyiknél a Pearson-hoztartozó értékeket!, minden párosítást, ésdöntünk Sign és alfa kapcsolatával kapcsolatban. 
     

  1. Mi a H-null: nincs kapcsolat
 

     Variables táblába: népzene, pop, operett. Pearson-t kipipálni!

      Népzene-operett: stat érték(Pearson):-0,05, szig érték:0,947>0,05, ezért nincs kapcsolat, H-nullt megtartjuk

      Népzene-pop: stat érték:-0,039, szig érték:0,636, nincs kapcsolat, megtartjuk

      Operett-pop: stat érték:0,185, szig érték:0,022<0,05, van kapcsolat, H-nullt elvetjük. 

B) Számítsuk ki a parciális korrelációs együtthatókat a KOR mint kontrollváltozó hatásának kiszűrésével! 
 

H-null: nincs kapcsolat 
 

→Analyze 

→Correlate 

→Partial 
 

      Variable: 

      Népzene

      Operett

      Pop

 

        Controlling:

    KOR
 

2 változó kapcsolata mennyire tudható be egy 3.nak. 
 

      Népzene-operett: stat érték:-0,007, szig érték:0,928>0,05, nincs kapcsolat, megtartjuk

      Népzene-pop: stat érték:-0,033, szig érték:0,691>0,05, nincs kapcsolat, megtartjuk

      Operett-pop: stat érték:0,184, szig érték:0,024<0,05, van kapcsolat, elvetjük 

      Mire következtethetünk az eredményekből? 

Össze kell hasonlítani az a, és a b, eredményeit, ha alig van változás, Kor változónak alig van hatása

      A kor nem befolyásolja, hogy ki milyen zenét szeret. 
 
 

3.

a,   A megfelelő statisztikai módszer alkalmazásával teszteljük, hogy a KOR változó átlaga szignifikánsan különbözik-e az ÉRZÉKI ( ez érzékiség eszébe jut-e a jazzről)  és a NEM változó által együtt és külön-külön képzett csoportosításokban. 
 

→Analyze 

→General Linear M. 

→Univariate 
 
 

Dependent Variable 

érzéki
 
 

Fixed Factors 

Érzéki

Nem

 

Plots:    Horizontal

           

    nem
 

              Seperate Lines 

    érzéki
 

Add 

Paste 
 

Táblázatból: 

Megnézzük ennél a 3nál a következő értékeket (F érték, Sign, Alfa)b, és mindegyik esetében döntünk sign. és alfa kapcsolatárol 

H0: nincs különbség  (mindegyiknél)

Ha sign < alfa, akkor elvetjük H0-t, tehát van különbség

Ha sign. >  alfa, akkor H0-t megtartjuk, tehát nincs különbség 
 

  F -érték Asympl. Sign. alfa
Érzéki 3,664 0,058 0,05
Nem 4,773 0,030 0,05
Érzéki * nem 0,002 0,963 0,05
 
 
 

b,  Van-e interakció a 2 változó között? 

Ezt  kell nézni a táblázatból: 
 

  Sign. alfa
Érzéki * nem 0,963 0,05
 

H0: nincs interakció 

Ismét döntünk sign és alfa kapcsolatáról

Sign >  alfa, tehát megtartjuk H0-t, így van interakciós kapcsolat.  
 
 

c,  Többszörös vonaldiagrammal ábrázoljuk a csoportátlagokat! A hiányzó adatok csoportjához tartozó átlagokat nem jelenítsük meg.

Mit olvashatunk le a diagrammról?? 
 

Fent már megcsináltuk a diagramot: a Plots-nál. 

Eredmény: 2 párhuzamos vonal.  Ez azt jelenti, hogy nincs interakciós hatás köztük, tehát függetlenek.

Ha nem lennének párhuzamosak: van hatás.

 

5. Illeszkedés vizsgálattal ellenőrizzük azt a hipotézist, hogy az iskolai végzettség (ISKOLA) három kategóriája azonos arányban fordul elő!  

  • illeszkedés vizsgálat (a szövegben a kulcsszó: az azonos arány)
  • Hipotézis: a változó kategóriák azonos arányban fordulnak elő
 
 

→Analyze

→Non parametric 

→Chi Square 

  Test Variable :

    ISKOLA
 
 

Kipipálni:  All Categories-t 

     

    Paste 
     

    TÁBLÁZAT:   Test Statisc 

      a,Milyen sat-ot használunk? 

    Chi Square statisztikát használunk, ezért a statisztika értékét a táblázat e rubrikájához tartozó adatát olvassuk le, majd az ehhez tartozó szignifikancia értékkel állapítjuk meg a DÖNTÉST!! 
     

EREDMÉNY: alfa: 0,05          Sig: 0,00, mivel alfa a nagyobb, ezért ELVETJÜK 

HIPOTÉZIS: a változó kategóriáink nem azonos arányban fordulnak elő!! 

9. Binominális teszttel ellenőrizzük, hogy a férfiak aránya 50%-nak tekinthető-e a sokaságban! (a NEM változót kell használnunk) 

-Hipotézis: a férfiak arány a sokaságban 50% 

→Analyze 

→ Non parametric 

→Binomial 

      Test Variables

    NEM
 

Test proportion:  0,50 

PASTE 
 

TÁBLÁZAT: a Binominál Test táblázat kell

                                                            -a hozzátartozó valószínűséget a táblázat Sig rubrikájánál kell leolvasni (az utolsó oszlop), majd DÖNTENI: Sig: 0.094                 alfa:0.05, mivel alfa kisebb ezért megtartjuk a HIPOTÉZIST!!! 

 
Menü
 
Csevegő
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Személyes oldalam

 

vividvixen.gportal.hu

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak